Tuesday, December 19, 2023

Ikhlas


"Kejayaan hidup kita, baik atau tidaknya, dinilai bukan pada saat kita menyelesaikan perbuatan-perbuatan yang dituntut oleh agama, namun dinilai juga pada saat kita diuji dengan pelbagai dugaan dan masalah dalam hidup" kerana masalah lah yang menjadikan kita lebih kuat. Sejauh mana kita redha dengan qoda dan qadar hidup kita. Kerana itulah sebenarnya perjanjian kita denganNya.

Dan jangan lupa terhadap Amanah yang Allah titipkan pada kita. "Apakah kita mampu menjaga amanah-amanah, anugerah-anugerah, cinta dan kasih sayang Allah kepada kita dengan bersungguh-sungguh, bersusah payah dan mencurahkan kasih sayang kepada orang-orang yang kita cintai, pekerjaan dan masyarakat"

Duhai hati

Semoga Allah selalu menjaga hati dan fikiran kita agar selalu lembut dan jernih, hingga dapat menangkap pesan-pesan ilahiyah dengan sangat halus.

In sya Allah

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)