Tuesday, September 6, 2022

Mencari Jalan Pulang


Wahai Yang Maha Tahu segala khilafku,

Yang mengetahui jatuh bangunku mengendalikan nafsu,

juga Yang Maha Mengasihani untuk mengampuniku,

ini aku, hamba-Mu datang merayu,

Apa-apa sahaja yang membuatMu murka,

Pisahkanlah aku daripadanya jika itu yang terbaik untuk ku dan untuknya,

Apa-apa sahaja yang membuatMu cemburu,

Ambillah ia daripadaku,

Agar ibadahku, hidup dan matiku,

Hanya untukMu.


Ya Allah, terima kasih ya Allah. Boleh saja kalau aku tidak solat pada ketika ini.

Tapi Engkau paksa juga aku dengan rasa bersalah ini. Saat ini aku benar-benar merasai kasih sayangMu

 Ya Allah.

Aku tahu ini adalah hidayah.

Rasa takut inilah hidayah.


No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)