Tuesday, October 10, 2023

Tidak Aku Dustakan


Pada setiap detik nafasku, ada limpahan nikmat daripadaMu. Menjadi seorang aku, tidak ada alasan untuk kuremehkan, untuk kupandang ringan, untuk kudustakan semua yang telah Engkau kurniakan.

Pada setiap ujian, engkau iringkan kekuatan. Pada setiap kesilapan, engkau berikan peringatan. Pada setiap kedukaan, engkau pujuk dengan kasih sayang, perhatian dan harapan.

Lalu siapa aku untuk menidakkan kasih sayangMu. Siapa aku untuk menafikan segala kurniaan itu.

Terima kasih ya ALLAH.

Sungguh selagi nafas tidak berhenti, aku akan terus terhutang budi. Limpahan nikmat ini, takkan mampu ku dustakan lagi.

Ku mohon satukan mereka, biar mereka saling menerima. Bersahabat kerana Mu. Ke jalan Mu.


No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)