Friday, October 13, 2023

Baliklah

Dia panggil aku berkali-kali. Dia mudahkan urusanku setiap hari. Ditawarkan pengampunan seluas langit dan bumi. Lalu jujurlah pada hati. Apa yang menghalang aku daripada kembali?

Baliklah pada Allah. Biar seteruk mana pun aku rebah. Biar sebanyak manapun masalah, biar sejauh mana pun tersalah langkah, baliklah! Selagi masih sempat selagi masih ada ruang bertaubat, baliklah!

Dan

Terima Kasih Ya Allah
Kau telah mudahkan jalanku untuk ke arah mu
Permudahkanlah aku untuk membimbing mereka
Ke jalan mu, sekali aku tahu aku bukan orang yang baik
yang selalu salah di mata mereka 
Ya namanya Perempuan
Aku reda kerana aku sayang mereka
dan aku Tahu mereka pun sayangkan aku
Biar disakiti berkali kali aku rela kerana aku tahu hanya padamu aku berserah
Hanya Engkau yang tahu ikhlasnya aku mencintai mereka
Cuma ku mohon
Beri aku kesihatan 
Itu saja

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)