Friday, May 5, 2023

Kuasa Yang Terhijab


Aku yang engkau lihat kuat itu juga lemah, cuma saja aku biasanya enggan menyerah. Aku yang terlihat hebat ini juga banyak kali tersalah, cuma saja aku cepat-cepat bangkit setiap kali rebah. Aku sebenarnya sama seperti anda semua kerana takkan pernah wujud manusia luar biasa yang tidak pernah menitiskan air mata. Manusia sesempurna Rasulullah juga bahkan bersedih hingga wujudnya Tahun Dukacita.

Kecewa atas kehilangan, hampa saat terpaksa melepaskan, tersungkur disandung kegagalan, itu biasa kawan! Sungguh engkau takkan mampu mengawal keadaan, takkan pernah mampu engkau menundukkan ujian Tuhan!

Justeru andai satu waktu engkau terlihat aku tampak sangat kuat, sesungguhnya engkau tersalah lihat! Cuba alihkan pandangan. Ternyata yang kuat bukan aku. Tapi Tuhan, yang sentiasa setia menyalurkan ku kekuatan.


No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)