Tuesday, April 4, 2023

Bahagia Seorang Aku


Aku seringkali bergelut derita setiap kali kesejukan, tapi tetap...
aku sangat mencintai hujan.

Melihatnya aku hanyut dalam ilusi yang membahagiakan.
Dalam dinginnya aku nyaman.
Mendengarnya aku beroleh terapi yang cukup menenangkan hati.
Nikmat sekali.

Demikian ujian.
Betapa aku seringkali derita setiap kali harus bergelut dengannya.
Tapi tetap...
aku sangat mencintai ujian.
Mengharunginya buat aku semakin dekat dengan sejadah dan
semakin kuat mahu berpaut pada Allah.
Menyudahi ujian buat aku tersenyum indah menadah hikmah demi hikmah.

Bagi la, permudahkan lah jika ianya baik bukan saja untuk ku
tapi untuk kami semua.
Kerana Hanya Engkau saja yang tahu.
Aku Mohon.

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)