Tuesday, April 4, 2023

Kerana Mereka Belum Mengerti


Manalah mereka tahu susah payah aku, doa tulus aku, kerisauan aku, kasih sayang aku bila yang mereka tahu cuma apa yang mereka mahu. 

Iya bukan salah mereka.
Kerana mereka tidak duduk di tempatku.
Mereka bukannya nampak jerih perih aku meraih apa yang kugapai hari ini.
Mereka bukannya mendengar rintih tulus aku. 
Mereka tidak tahu itu semua.
Mereka tidak tahu erti pengorbanan yang aku titipkan kerana yang mereka tahu hanya menghentak semua harapan jatuh berderaian!

Maka tak mengapalah. Aku maafkan saja kerena mereka belum mengerti semuanya.
Aku redhakan saja setiap titis peluhku yang tumpah.
Aku halalkan saja setiap titik keringatku yang diperah.

Namun aku mohon, ya Allah.
Engkau ampunkan mereka kerana sungguh, 
aku tahu mereka belum mengerti semuanya.

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)