Thursday, September 21, 2023

Mudahkanlah

"Kesakitan kadang mengajarku untuk menjadi lebih kuat. Berhenti meratap kerana pada setiap ceraian luka adanya pulangan bahagia."

Walau tahu apa yang ingin aku adukan kepadaMu, tetap akan aku luahkan dan tetap akan aku bercerita padaMu. Biar hati ini puas, biar jiwa ini lega!

Ku mohon permudahkan la ia. Bukakan lah hati setiap daripada mereka yang melalui jalur takdir ku untuk memahaminya. Aku tahu selepas hujan ada pelangi. Tetapi perjalanan menuju pelangi itu sangat sulit sekali. Aku tahu setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Tetapi untuk menemui jalan penyelesaian itu, mengambil masa. 

Jadi Aku mohon segerakan la ia. Hanya kepada ENGKAU saja tempat ku meminta. 

Ya Rabb, hantarlah kekuatan yang luar biasa untuk aku harungi bahtera ini. Jika takdir ku akan ku pikul tanggung-jawab ini kerana Mu dan ke jalan Mu. Moga aku mampu menjadi nakhoda yang adil dan belayar dengan sabar hingga penghujungnya. Dan semoga pelayaran ini menjadikan aku dan tanggunganku menjadi insan yang lebih baik dan matang pada masa hadapan.

Kerana aku tahu rahmatMu terlalu luas.

Mudahkanlah.
 

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)