Friday, September 29, 2023

Aku Sedang Sakit


Aku sedar hanya orang yang kita sayangi sahaja yang dapat menyakitkan hati kita, buatlah sehabis baik tetap tidak akan memuaskan hati mereka hanya dek prasangka sekecil kuman di atas keburukan kita yang terlintas difikiran mereka. Walhal aku tidak buat benda yang terlintas difikiran mereka. Dan aku akan menjadi manusia sekeji-kejinya dimata mereka. Tetap yang diingat kesalahan ku. Lupa dengan apa yang telah kuberikan pada mereka. Tanpa sedar aku mendahulukan mereka lebih pada diri ku sendiri hingga aku lupa pada kebahagian ku sendiri. Ku tumpahkan hanya untuk mereka. Mereka yang aku sayangi.

Aku sedar aku bukan manusia yang sempurna, baik jauh sekali,
Aku kalau salah akan aku akui kesalahan ku,
Namun jika aku betul tidak akan didengari. Tidak apalah.
Aku ikhlas untuk itu. Seikhlasnya. Inilah takdirku yang perlu aku jalani. 

Aku sedar.

Dan sampai pada akhirnya,
aku akan benar-benar hidup sendiri,
berpelukan dengan diri sendiri,
belajar memaafkan atas semua kesedihan dan tangis yang hadir setiap malam demi membahagiakan mereka,

Akhirnya, yang kupunya hanya aku dan sisa diriku sendiri,
berjalan pelan-pelan diatas takdir yang telah digariskan untuk ku.

Apapun,
Jalan terus ya, hati-hati.

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)