Monday, July 17, 2023

Aku dan Takdirku

Aku tidak pernah berniat untuk semua ini. Sungguh melukakan hatimu bagai melukakan diriku sendiri. Terlalu banyak salah faham yang berlaku hingga aku jadi buntu. Tidak tahu bagaimana harus kuterangkan kepadamu. Akhirnya aku memilih diam, menadah semua tohmahan itu kemudian berpasrah pada takdir Tuhanku.

Biarlah. Aku tahu Dia Maha Tahu. Dia tahu di mana semua ini bermula. Saat semuanya baik-baik saja hingga syaitan mencucuk jarumnya. Dia tahu kesilapanku dan dia juga tahu kesilapanmu. Justeru, sekali lagi aku memilih diam pada takdir yang hingga kini tidak mampu kuhadam.

Memang aku tidak sebaik yang mereka kata namun aku juga tidak seburuk yang engkau sangka. Sungguh, saat ini sakit hatiku tumpah pada syaitan yang tertawa. Dan simpatiku melimpah pada kita.
 

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)