Monday, May 29, 2023

Teruskan Melangkah


Mulakan hari dengan rasa syukur. Syukur diberi peluang menghirup udara pagi dalam keadaan masih sihat. Di luar sana ramai yang lebih menderita dan sejuta kali sudi bertukar tempat dengan nikmat yang kita masih dapat. Si fulan cemburukan jawatan kita. Mungkin juga cemburukan apa yang kita ada. Si buta cemburukan mata kita. Si tuli cemburukan telinga kita. Si mati cemburukan nafas kita kerana mereka sedang mengharap-harap untuk kembali bernyawa, menebus segala kesilapan dan dosa-dosa. 

Jadi dalam pada kita menahan lelah dengan satu dua ujian dan kekurangan, jangan pernah lupa bersyukur dengan seribu satu nikmat yang masih Allah pinjamkan. Mengapa mesti berada di takuk yang sama sedangkan kita boleh terus mendaki dan menjadi insan yang lebih baik lagi? Be brave and move forward! Bantu kami ya Allah untuk sentiasa taat!


No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)