Wednesday, July 27, 2022

Berganding Ke Syurga


Sekalipun aku ditangkap ketika mencuri dan ada yang bertanya padaku hukum mencuri, aku tetap akan beritahu bahawa mencuri haram. Ia berdosa.

Sungguh. Aku akan mengaku salahku. Aku tidak akan menghalalkan dosa itu hanya untuk menutup malu. Justeru, jangan pernah keliru antara hakikat ilmu dan kelemahanku. Ambillah nasihat yang baik-baik kalau ada anda lihat pada diriku. Berilah nasihatmu dengan baik-baik untuk membantuku memperbaiki diriku.

Syurga itu terlalu luas untuk kita. Kita boleh masuk bersama-sama dan saling berbahagia di sana. Perlukah di sini kita saling tolak-menolak untuk ke neraka?

Mari. Kita sama-sama beristighfar memperbaiki diri. Kita sama-sama mengukuhkan ukhuwah ini. Pegang tanganku. Jangan pernah kau lepaskan. Pimpin aku ke syurga kerana aku tidak kuat untuk menempuh jalan ke sana. Terlalu banyak liku-likunya. Kuatkan aku bila aku lemah. Ingatkan aku bila aku terlupa. Sungguh. Aku terlalu mahu kita berganding ke sana.

Aku berharap nanti di syurga, kita bertemu dan saling berteriak gembira. Kita berjaya melepasi ujian ini dengan taubat. Kita berjaya menewaskan syaitan dengan segera menebus kesilapan. Kita pernah jatuh dan terluka tapi kita berjaya mengatasinya.

Kawan... tidakkah impian manisku ini menjadi impianmu juga? 

No comments:

Post a Comment

Sesuatu Yang Paling Jauh Dari Kita adalah Masa Lalu, Bagaimanapun Kita, Apapun Kendaraan Kita, Kita tetap tidak akan bisa kembali ke masa lalu, Maka jagalah hari ini dan hari - harimu yang akan datang.

In Sya Allah

 25 Mac 2024 (14 Ramadan)